Du har valt bort cookies.


Det innebär att vissa delar av webbplatsen inte kommer att fungera helt perfekt, men vi tror att du ändå har ett härligt bostadssurfande framför dig.

Daniel om trender, kostymer och Avenyn

Mode för män är en het trend.

Det märks inte minst i Avenyområdet där ett flertal butiker med kvalitativa herrkläder nu slagit upp portarna. Herrekipering är ett av Daniels stora intressen och även om han är ung har han redan hunnit jobba 10 år med herrmode.

– Avenyn är under utveckling och det märks. Äntligen satsar man på Göteborgs paradgata och man känner att detta är början på något bättre, vi vill ju ha ett riktigt shoppingstråk här. Att det nu är flera stora aktörer som vågar etablera butiker på Avenyn tror jag öppnar upp för att fler vågar, jag hoppas det, fortsätter Daniel.

Mode för män är en het trend.

Det märks inte minst i Avenyområdet där ett flertal butiker med kvalitativa herrkläder nu slagit upp portarna. Herrekipering är ett av Daniels stora intressen och även om han är ung har han redan hunnit jobba 10 år med herrmode.

– Avenyn är under utveckling och det märks. Äntligen satsar man på Göteborgs paradgata och man känner att detta är början på något bättre, vi vill ju ha ett riktigt shoppingstråk här. Att det nu är flera stora aktörer som vågar etablera butiker på Avenyn tror jag öppnar upp för att fler vågar, jag hoppas det, fortsätter Daniel.

Varumärken som under senare tid också etablerat sig i Avenyområdet är Oscar Jacobsson, John Henric och Tommy Hilfiger.

Det finns en ökande mode- och kvalitetsmedvetenhet hos män och det glädjer Daniel:
– Jag gillar klassiskt herrmode och man märker tydligt nu att allt yngre män är intresserade av kvalitativa kostymer.